Kurz řízení wellness a SPA

Nebaví vás každý měsíc reportovat nadřízenému červená čísla? Nevíte si rady se svými zaměstnanci, kterým nezáleží na růstu vašeho wellness? Rádi byste zvýšili tržby, ale nevíte, jak si vytvořit marketingový plán? Je na čase změnit úhel pohledu! 

Jen málo oborů je tak závislých na lidském kapitálu, jako právě wellness a SPA. Je to obor, který vyžaduje vášeň – vášeň pomáhat druhým. Máte-li někomu skutečně pomoci zapomenout na každodenní stres, měli byste se k němu chovat doslova jako ke členu vlastní rodiny. Neměli byste nic ošidit, měli byste být laskaví, chápaví a vnímaví. Terapeut ve wellness by měl chápat svou práci jako poslání, nikoliv jako zaměstnání. Wellness není o přežití pracovní doby – wellness je o souznění a touze ulevit ostatním od všeho, co je tíží. To co trápí naši duši se velmi zřetelně propisuje do bolestí našeho těla. Proto je nezbytné přistupovat ke klientům s maximální lidskostí a pochopením. 

Motivace na prvním místě 

Demotivovaní zaměstnanci to ale nedokáží. Nezajímá je, co klienta trápí. Chtějí mít proceduru za sebou, a v hlavě se jim honí jejich vlastní problémy. Dobrá nálada a chuť do práce jsou závislé na vnitřní spokojenosti jedince. Špatná nálada terapeuta se pak negativně projeví i v jeho chování k zákazníkovi. Zklamaný klient se nevrátí, a rozhodně nebude šířit dobré reference. A k čemu je wellness bez klientů?   

Jako zaměstnanec jsem sama vždy nejvíce ocenila, když mému nadřízenému doopravdy záleželo na tom, kdo jsem – co mě baví, proč svou práci dělám, co mě motivuje. Správný manažer by měl tyto věci vědět – musí ke svým zaměstnancům přistupovat jednotlivě. Chceme-li od zaměstnanců, aby se ke klientům chovali jako k vlastní rodině – měli by se stejně příjemně cítit i ve společnosti svého nadřízeného. Ne nadarmo se říká, že zaměstnanec neopouští firmu, ale svého manažera… 

Nejeden výzkum ukázal, že největší odměnou pro většinu z nás je pochvala – adresná, konkrétní a ideálně veřejná. Kromě odpovídajícího finančního ohodnocení, vzdělávání a firemních benefitů je nezbytné své podřízené vést – být jim leaderem nikoliv šéfem 

Nepředpokládat, ale předvídat 

Od terapeutů často slýchám, že neradi tlačí na své zákazníky. Předpokládají, že klient nebude mít o produkty zájem. Správné komunikační techniky mění prosté prodejní argumenty v užitečná doporučení – důvěra mezi klientem a terapeutem je klíčová pro to, aby chápal, že se mu snažíte pomoci. Terapeut by měl svého klienta vzdělávat a předávat mu své zkušenosti, které mu pomohou v každodenním životě.  

Wellness je moderní a „sexy“ slovo. Konkurence roste jako houby po dešti, a je proto nesmírně důležité stále sledovat trendy u nás i ve světě. Musíte být vždy o krok napřed. Musíte správně zvolit nabídku a neustále se vzdělávat.  

Během svého kurzu (nejbližší termín 20. března) vám předám své zkušenosti o tom, jak získat klienty, a jak si je udržet. Ukážu vám vhodné marketingové nástroje a metody zvyšování objemu prodeje. Naučím vás nastavit reálné cíle, sestavit atraktivní věrností program a jak pečovat o klienty. Bez klientů wellness centrum negeneruje příjmy, a tedy ani zisk. Ač je primárním posláním wellness pomoc druhým, stále musíte majiteli reportovat hlavně finanční ukazatele. Poradím vám, jak docílit toho, aby byli spokojeni jak klienti, tak majitel. 

Těším se na vás! 

Kateřina Rozsypalová
Wellness & SPA konzultant