1. konference AHR ČR

Skoro celý tým Perfect Hotel Concept jsme se vypravili na 14. konferenci AHR ČR, která probíhala 29. listopadu 2019 v nově otevřeném O2 Universum v Praze.

LADISLAV KUČERA, Managing Director Hays Czech Republic & Romania, HAYS Czech Republic s.r.o.
V Hays působí na pozici ředitele společnosti od roku 2014, nicméně v oblasti recruitmentu se pohybuje již téměř deset let. Má bohaté zkušenosti z manažerských rolích v oblasti obchodu a marketingu v hotelech Alcron a InterContinental Prague a jak sám říká, základem úspěchu jakékoliv společnosti jsou její lidé. Oblast lidských zdrojů je v popředí zájmu všech ambiciózních společností, a proto aktivně rozvíjí HR problematiku prostřednictvím členství v partnerských organizacích, například jako Chairman HR Commitee v American Chamber of Commerce či jako Supporting Member organizace ABSL.

Miroslav Svozílek, Team Leader in Retail, HORECA, Tourism & Leisure, HAYS Czech Republic s.r.o.
Ve společnosti HAYS se specializuje na nábory zaměstnanců v segmentu Retail & Hospitality. Svou kariéru v recruitmentu začal jako researcher v průběhu studia na vysoké škole, prošel si pozicí konzultanta a nyní vede tým researcherů a konzultantů oddělení Retail a Hospitality. Na své práci se mu nejvíce líbí její proměnlivost, rychlost a nadšení klienti i kandidáti. Řídí se heslem: Když svou práci miluješ, děláš ji lépe než ti, kteří pracovat musí.

Doba se mění, ale investice do lidí často nerostou souběžně s ostatními obchodními investicemi společností. Nalákat a zejména udržet si ty správné talenty je klíčovým úspěchem každé organizace.

Míra nezaměstnanosti 2,6% je nejnižší v celé EU, možná i na světě, což je 196 518 nezaměstnaných (data 10/2019). Počet evidovaných volných míst odpovídá 337 453. Což ukazuje, že na jednoho kandidáta je cca 4,5 nabídek práce. Český trh je řízen kandidáty.

Proč by si tedy volný kandidát na pracovním trhu měl vybrat právě zaměstnavatele z oblasti HORECA, nebo setrvat na seniorských pozicích:

  • Využití cizích jazyků
  • Atraktivní prostředí – brand
  • Možnost kariérního postupu
  • Předvídatelnost, stabilita
  • Dobrá možnost uplatnění pro cizince

Vývoj průměrné mzdy 2010-2019 ukázal, že platy v segmentu HORECA jsou hodně pod průměrem.

Benefity – srovnání

Typická nabídka: HORECA
strava na pracovišti
Sleva na ubytování v rámci hotelových řetězců, nebo jiná sleva
Týden dovolené navíc

Další nejžádanější benefity:
Flexibilita
Home office
Tréninky, vzdělávání
Zdravotní péče
Příspěvek na dopravu
Příspěvek na důchodové pojištění
Příspěvky na sport/kulturu
Sick days

Bez investic to nepůjde… Je potřeba začít investovat do lidí

Zvyšte loajalitu svých zaměstnanců péčí, ketou si zaslouží:

  • Prostory pro zaměstnance
  • Leadership
  • Školení, další vzdělávání
  • Job rotation
  • Networking
  • Volnočasové aktivity v práci

Work life balance

  • Ohodnocení, mzda a benefity
  • Flexibilita a rozmanitost práce – např. sdílená pracovní místa
  • Jasná kariérní mapa
  • Segment branding – nebojte se utratit peníze

 

SIMONA ČERNÁ, Director of Finance, Holiday Inn Prague Congress Centre zaujala svým tématem Jak prosadit efektivní investici. Simona od roku 2000 pracuje v mezinárodním prostředí hotelového průmyslu, od roku 2006 na manažerských pozicích, se zkušeností zejména s nadnárodními hotelovými řetězci. Od čistě finančních pozic (hlavní účetní od roku 2001) rozšířila působení na oblast controllingu hotelu, v letech 2007-8 působila téže na pozici Revenue managera v 5* hotelu.  Ve své činnosti se zaměřuje na finanční management a controlling, během své profesní kariéry se podílela na otevření 2 hotelů, má zkušenosti s rekonstrukcí i re-brandingem i vedením nezávislého hotelu. V minulosti působila i jako lektor Akademie AHR, se specializací na finanční řízení hotelů, budgeting a forecasting včetně vazby na nadnárodní standardy výkaznictví hotelu (Uniform systems of Accounts).

Mnozí ředitelé a provozovatelé hotelů se dostávají často do situace, kdy si uvědomují nutnost investic do zařízení, za jehož ekonomické výsledky odpovídají.  Uvědomují si prospěšnost pro budoucí konkurenceschopnost, ne vždy však mají dostatečné argumenty pro vlastníky. Stejně tak někteří vlastníci si možná nejsou zcela vědomi významu investic do zvyšování prodeje, kvality a jejich dopadů na celkové zhodnocení jejich majetku. Argumenty proč investovat a jak investice zhodnotit jsou právě tématem velmi prakticky zaměřené přednášky Simony Černé, která má v této oblasti mnohaleté zkušenosti nejen z mezinárodních hotelových společností, ale také z nezávislých hotelů. Tato přednáška by měla přinést stručné odpovědi na výše uvedené otázky a pomoci tak oběma stranám nalézt odpovědi a rozvíjet produkt tak, aby přinášel dlouhodobě optimální zhodnocení.

Průměrné % zisku v hotelech je 4-8%

Prodej pokojů činí až 65% tržeb.

FB do 200Kč/konzumace – méně než 3% návratnosti

Jak tedy prosadit investici:

Know how

Specifický víceletý plán rozvoje na úrovni provozního rozpočtu

Kritéria hodnocení:

  • Index penetrace
  • Provozní marže
  • Výše investice na pokoj v inventáři
  • Růst ceny nemovitosti
  • Návratnost investice

Provozní prostory bez přímé návratnosti: např. snídaňový bufet, nábytek pro banketové akce, vybavení fitness centra, ve většině případů se jedná o „přídavek“ ke službám hotelu v rámci navýšení komfortu hosta

 

Ve finálním diskuzním panelu na téma Výzvy současného hotelnictví a gastronomie, cesty k jejich řešení vystoupili JAN HAWELKA, zakladatel Lagarto Café, MARTIN ŽÍDEK, GM Courtyard by Marriot Prague City Hotel, JAN KRONIKA, Executive Director, Spa & Wellness Hotel Čajkovskij, Karlovy Vary, HELENA VALTROVÁ, General and Sales manager The Emblem Prague hotel, SANJIV SURI, Zakladatel a President Zátiší Group.

 

GALAVEČER proběhl v Empire Hall Slovanského domu.
Všichni z napětím očekávali vyhlášení výročních cen.
To jsou oni – představujeme Vám čerstvé držitele výročních cen AHR ČR za rok 2019!

▪️ Hoteliér roku (hotely nad 80 pokojů): Beatrice Vojtková, Best Western Premier Intarnational hotel, Brno

▪️ Hoteliér roku (hotely do 80 pokojů): Petr Čermák, hotel Studánka, Rychnov nad Kněžnou

▪️ Restauratér roku (hotelové restaurace): Miroslav Soukup, Clarion Congress Hotel Prague

▪️ Restauratér roku (samostatné restaurace): Václav Plzák, Restaurace Next Door by Imperial, Praha

▪️ Mladý manažer roku: Kateřina Chocholoušová, Hotel Carlo IV The Dedica Anthology, Praha

▪️ Penzion roku: Penzion Bed and Bike, Prachatice

▪️ Škola roku: Střední odborné učiliště a střední odborná škola SČMD Žatec

▪️ Odpovědný hotel roku: Hotel Zámeček Petrovice u Karviné

▪️ Nejlepší studentská práce v oboru hotelnictví, gastronomie a cestovní ruch: Ivana Ružičová, Vysoká škola hotelová v Praze – práce na téma „Vliv stravenek na cenu obědového menu v ČR“

▪️ Mimořádná cena AHR ČR 2019: Český rozhlas – za podporu cestovního ruchu a objektivní zpravodajství (cenu převzal Jan Pokorný, ředitel zpravodajství Českého rozhlasu)

 

Všem oceněným restauratérům, hoteliérům i pedagogům srdečně  gratulujeme!

Děkujeme za skvělé zážitky a už se těšíme na příští ročník.

zaznamenala Petra Kazdová

  1. část