1. konference AHR ČR

Skoro celý tým Perfect Hotel Concept jsme se vypravili na 14. konferenci AHR ČR, která probíhala 29. listopadu 2019 v nově otevřeném O2 Universum v Praze.

Hned po Valné hromadě v hotelu Olympic Tristar, ve čtvrtek 28.11.,  následovala Get together party v historické budově Národního muzea. Dechberoucí zrenovované prostory. Inovativní catering od Zátiší Catering a příjemný program.

Již 14. konferenci zahájil tradičně Václav Stárek, prezident AHR ČR.

Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism, seznámil všechny účastníky s vizí a plána CzT do budoucna, informoval o zrušení projektu ČSKS a představil nový projekt vzdělávání v cestovním ruchu pro 13 krajů kromě Prahy s termínem realizace březen 2020.

 

Andrea Kunová, Project Manager – Food & Tourism CAMIC představila svou sekci v rámci Italsko české obchodní komory. PRO.Italia je projekt Italsko-české obchodní a průmyslové komory – Camic, který má za cíl propagovat značku Made in Italy v České Republice, a to především v oborech Gastronomie a cestovní ruch se zaměřením na odbornou veřejnost, obchod a vzdělávání.

 

RICCARDO LUCQUE, šéfkuchař, zakladatel a majitel skupiny La Collezione se podělil o jeho životní příběh.  Svou gastronomickou kariéru odstartoval v 16ti letech. Od roku 1993 pobýval devět let v Anglii, kde pracoval v restauraci Zafferano. V Londýně se stal výkonným šéfkuchařem řetězce pěti italských restaurací. Svoji kariéru přenesl také na nějakou dobu do New Yorku. Od roku 2002 žije v Praze, kam přišel původně jako šéfkuchař restaurace Square. O tři roky později otevřel svoji první restauraci Aromi v Mánesově ulici. Následovala La Finestra in Cucina, pět unikátních bister La Bottega, restaurace Amano a škola vaření Laboratorio.

Střípky z prezentace:

Motto: tradice, jednoduchost, vášeň – tradizione, simplicitá, passione. Nepleťte si talent a vášeň – je to něco odlišného. „Trendy se stále mění, ale já preferuji stabilitu.“ Důležitá je atmosféra v každém podniku a samozřejmě kvalitní suroviny. Vzdělává své kuchaře – crosstréninky v ostatních restauracích skupiny, ale i ve spřátelených restauracích v Itálii. Mnoho „dle mého názoru“ ničí produkt. Inovovat by se mělo vždy s ohledem na tradice. Technologie jsou velmi důležité a investice do chytrého CRM systému se vyplatila.

 

WILL DAY, Sustainability Advisor u společnosti PwC UK, vysvětlil ve svém příspěvku Proč na udržitelnosti opravdu záleží.

Will pracuje také pro globální a velké národní společnosti i vlády v různých částech světa a pomáhá jim lépe chápat strategická rizika a příležitosti, které jsou průvodními znaky rychle se vyvíjejícího globálního kontextu. Jako člen fakulty Cambridge Univerzity pro Udržitelnost, se zaměřuje na identifikaci rizik, analýzu a komunikaci, globální mega-trendy a jejich možné sociální a ekonomické dopady v kontextu udržitelnosti.

Will dvacet let pracoval na řadě rozvojových programů pomoci (Save the Children, OXFAM, Opportunity Trust and CARE International) v Ugandě, Keni, Etiopii, Súdánu a Somálsku. Nějaký čas strávil jako producent a moderátor BBC World Service pro Afriku. Byl předsedou Komise udržitelného rozvoje – nezávislého poradního orgánu vlády UK, do r. 2009 byl zvláštním poradcem rozvojového programu Spojených Národů, je předsedou poradního výboru Nadace Sainsbury’s, členem představenstva SDGLead, předsedou nevládní organizace On Purpose, která vychovává vedoucí pracovníky pro oblast tzv. sociálního podnikání, členem Rady zmocněnců Světového fondu na ochranu přírody WWF (UK).

„Udržitelnost“ je slovo nebo myšlenka, která je často špatně chápána, a kterou někteří považují spíše za žádoucí nežli za zásadní aspekt podnikání v našem rychle se měnícím světě. Prezentace Willa Daye nastínila škálu způsobů, kterými se svět mění, a poukázala na rozsah, provázanost a naléhavost současné situace. Řečeno zjednodušeně, firmy, které tyto otázky pochopí, budou dosahovat lepších výsledků nežli ty, které nikoliv. To je velmi důležité pro ty, kdo se pohybují v cestovním ruchu a pohostinství, neboť potraviny, voda, energie, počasí a doprava jsou základními složkami prosperujícího odvětví.

 

PETR LUDWIG, zakladatel Growjob Institute, publicista a spisovatel, autor bestselleru Konec prokrastinace. Petr Ludwig se zabývá bouráním polopravd a mýtů v oblasti osobního rozvoje. Jeho knihy Konec prokrastinace se jen v Česku prodalo sto tisíc kusů, byla přeložena již do 10 jazyků a letos vyšla v USA u jednoho z největších vydavatelství na světě.

Petr před 10ti lety založil vzdělávací institut GrowJob, jehož mottem je Růst bez náhody. Institut převádí aktuální vědecké poznatky z oblastí motivace, rozhodování a efektivity do každodenní praxe lidí a firem. „Lepší znalosti. Lepší Rozhodnutí. Lepší budoucnost“ – Pokud člověk lépe rozumí tomu, jak věci doopravdy fungují, dokáže dělat lepší rozhodnutí. Ty pak zvyšují šanci na to, že se dostane do lepší budoucnosti. Smyslem naší práce je dostávat do praxe kvalitní znalosti, které pomáhají jednotlivcům i firmám lépe fungovat“.

Petr se také dlouhodobě zaměřuje na popularizaci kritického myšlení ve společnosti. Je autorem pořadu Deep Talks, jednoho z nejsledovanějších podcastů v ČR, jehož tématem jsou hodnoty a smysl v práci a osobním životě. Dlouhodobě žije v Praze a New Yorku.

Nastavení mysli: Jak změnit svoje myšlení? Brzdí vás přesvědčení o sobě samých? Dokáže vás rozhodit vaše selhání? Cítíte, že máte v hlavě vzorce, které vás občas brzdí?

Výzkumy ukazují, že máme tendenci podléhat jednomu ze dvou typů myšlení. První vede k depresivním tendencím a neúspěchu. Druhý naopak ke spokojenosti a výrazně lepším výsledkům. Změnou způsobu myšlení lze výrazně ovlivnit život k lepšímu. V osobním životě i v kariéře. Studie totiž potvrzují, že to, jak bude náš život vypadat, je z velké části v našich hlavách a že naši spokojenost je v životě možné vědomým úsilím zvýšit.

Dozvěděli jsme se, že existují dva typy lidí dle myšlení: fixní (nic se nezmění, pesimismus, vede k negativitě) a růstové (optimismus, naděje). Vychází z 20 leté studie publikované v knize Nastavení mysli autorky Carol Dweck.

Úkolem je změnit fixed mindset na growth mindset.

  • Genetika 15-20%
  • 80 – 85% lze měnit – tzv. neuroplasticita (=vývoj změn v mozku v průběhu života)

Mindset = sebenaplňující proroctví

Metakognice = vnímaní svého vnímání. Největší vliv mají matky. Odkoukává se to. Děti jsou jako houba a nasávají vše kolem.

Snaha podporuje výsledek – 20% vs. 80%. Cesta je důležitější než cíl. Proces je důležitější než výsledek.

Klíčový prvek pro úspěch znamená pokračovat po neúspěchu („Pád na hubu je krokem vpřed.“)

Úspěch potřebuje vášeň a vytrvalost.

Úspěšný je ten člověk, který dokáže po pádu rychle vstát.

„Překážky jsou od toho, aby zastavily ostatní.“ –Randy Pausch

„Pokud věříte, že to půjde, i když věříte, že to nepůjde, tak v obou případech máte pravdu.“

— Henry Ford

 

 

JAN DOLEJŠ, Digiskills. Digiskills pomáhá firmám, které chtějí rozvíjet digitální aktivity a transformovat své zaměstnance i samotný byznys do digitálního věku.  Digiskills jsou tvůrci metodologie ‚‚HOT – Digital Transformation Framework‘‘ , která je zaměřená na lidský, organizační a technologický rozvoj firem, které chtějí být připraveny na digitální budoucnost a příležitosti v digitálním světě. Jeho idea je prostá. Nikdo totiž neví, jak bude digitální svět vypadat za pět, deset, patnáct let. Díky zvyšování připravenosti budou ale naše firmy schopné reagovat v podstatě na cokoliv. Mezi zákazníky patří společnosti jako Škoda Auto, ČSOB, Innogy, T-Mobile, Sodexo, Henkel, Boehringer Ingelheim, Microsoft, Inoutic nebo Philip Morris.

Digitalizace přináší zcela nové výzvy, se kterými se musí vypořádat organizace všech velikostí. Lidé mají zcela nové požadavky na služby, za které si platí. Tráví stále více času na nových sociálních sítích. Jsme zavaleni e-maily. Administrativa a papírování neustále roste. Jak můžeme využít technologie, které již máme k dispozici k tomu, abychom dokázali na tyto trendy reagovat a využít je ve svůj prospěch? Jak využít zajímavé aplikace, chatboty, automatizaci a další technologie k tomu, abychom se nemuseli věnovat rutinní práci, ale zákazníkovi? A jak díky tomu vytvořit jedinečnou zákaznickou zkušenost?

Přinášíme několik málo konkrétních tipů na digitální nástroje, ale zejména také způsob, jak dostat digitální myšlení do vašeho týmu.¨

Jak být HOT v digitální době

H = Human (člověk)

O = Organization (firma)

T = Technology (technologie)

Lidský mozek miluje rutiny a nesnáší změny, což vede k zakrnělosti.

Běžný člověk ztratí až 500 hodin ročně tím, že nepoužívá efektivní nástroje. Efektivní práce firmy uvnitř se projeví i navenek. Například Office 365 nebo GSuite. Inetgromat vám pomůže zautomatizovat určité opakující se procesy. RPA platformy (Robotic Platform Automatization)

Práce s daty- business intelligence: Power BI, Click, atd.

Mobilita – více zapojení mobilního telefonu.

Cokoli chcete používat, mějte vždy na paměti cestu zákazníka.

Nové produkty a služby.

Zefektivnění komunikace se zákazníkem: Support Box, Front, chatboty (např. artin-chatbot),…

Obchod a komunikace: Mixmax pro e-maily, envato market, canva, social wifi (upraví úvodní stránku pro wifi)

HR marketing: Grason (brigády v gastru), fiverr (outsourcing do celého světa)

  • Inspirujte se – neustále
  • Choďte na (ne)odborné akce a konference
  • Zkoušejte a experimentujte
  • Učte se od vašich zákazníků
  • Zkoušejte nové věci
    Jan.dolejs@digiskills.cz

pokračování 2. část

zaznamenala Petra Kazdová