Salon
Jak nejbezpečněji své salóny otevřít a na co je dobré se zaměřit po koronavirové pauze?

 Dnes nadešel ten den, kdy se znovu mohou otevřít dveře do Vašeho salónu. Spousty z vás, má již plné diáře rezervací, ale jsou tu i tací, kteří otevřeli těsně před pandemií a teď nevědí, jak své SPA rozjet. Jak si s tím vším poradit? Jak znovu otevřít bezpečně? A jak se připravit na další měsíce?

Důležité je v prvé řadě „Zajištění bezpečnosti vás a vašich zaměstnanců“ dle nařízení Usnesení vlády ze dne 30.4.2020 musí být dodržována následující pravidla pro činnost manikúry, pedikúry, masáží, kosmetických služeb a podologie:

# 1) osoba poskytující tuto službu při výkonu své práce MUSÍ používat zdvojenou ochranu dýchacích cest, vedle roušky apod. také ochranný štít, 

# 2) mezi zákazníky jsou dodrženy odstupy alespoň 2 m, stejně jako mezi osobou poskytující tuto službu a jejím zákazníkem jsou od ostatních osob poskytujících tuto službu a jejich zákazníků dodrženy odstupy alespoň 2 m, 

# 3) v případě, že osoba poskytující tuto službu nebo zákazník má tělesnou teplotu 37 °C a vyšší nebo jiné příznaky onemocnění COVID-19, je zamezeno jeho přístupu do provozovny, 

# 4) v provozovně jsou dostupné dezinfekční prostředky pro dezinfekci rukou, 

# 5) na záchodech jsou dostupná antibakteriální mýdla, dezinfekční prostředky pro dezinfekci rukou a jednorázové ručníky, 

# 6) povrchová dezinfekce se provádí po poskytnutí služby každému zákazníkovi, včetně všech použitých pomůcek, 

# 7) podlaha je dezinfikována alespoň jednou denně, − osoba poskytující tuto službu používá při výkonu práce jednorázové rukavice (s výjimkou masáží), které vymění u každého zákazníka a mezitím provede dezinfekci rukou prostředkem s virucidním účinkem, 

# 8) před a po masáži osoba poskytující tuto službu provede dezinfekce rukou, 

# 9) před poskytnutím služby se provede povinná dezinfekce ošetřované plochy u zákazníka,

Ze své zkušenosti doporučuji pro terapeuty bavlněnou roušku, kterou si během dne, nejlépe po jídle, můžete vyměnit a ochranný štít, který bude kratší a nebude Vám vadit při pohybu. 

„Správná komunikace“ s klienty zaručí hladký průběh návštěvy:

# 1) Informujte klienty o Vašich podmínkách a vystavte viditelně svá pravidla v salónu.

# 2) Zavolejte svým stálým klientům a informujte je o tom, že jste již znovu otevřený a nabídněte jim možné termíny a případně zodpovězte jejich otázky ohledně bezpečnosti.

# 3) Připravte klienty dopředu a zašlete jim Vaše opatření a novinky do emailu.

# 4) Omezte maximálně blízký kontakt s klientem. Přestože při ošetření jste v blízkosti klienta, pomůže i omezení vítacích rituálů – ochráníte tím sebe i své stálé klienty.

# 5) Učte své klienty správné hygieně před i po ošetření. Mytí rukou by mělo proběhnout minimálně po dobu 30 sekund a to teplou vodou a mýdlem, případně dezinfekcí.

# 6) Nezapomeňte si vytvářet pauzy mezi ošetřením (doporučuji 30 minut), aby se klient mohl převléci a terapeut mohl vydezinfikovat a uklidit místnost. 

# 7) Dodržujte opravdu maximální počet lidí ve vašem salonu na základě velikosti prostor, doporučuje se 1 osoba v čekací místnosti. Ochráníte tím především klienty.

# 8) Pokud nabízíte svým klientům konzultace, převeďte je na online. Můžete si s klientem zavolat skrz aplikace jako zoom nebo whats up – klient zůstane v pohodlí domova a vy i nadále budete navyšovat tržby. 

Na co nejvíce je důležité se zaměřit je „finanční plánování“ nebo-li cash flow. To nás pravděpodobně trápí ze všeho nejvíce. 

Momentálně tvořit nějaké plánování je jako ruská ruleta – buď to vyjde, nebo ne. Zkuste vytvořit možné varianty, jak byste mohli opět začít generovat zisk. Mít nějakou představu o vašem toku peněz je lepší, než nemít žádnou představu. Zkuste více variant, pokud máte tým a budete začínat postupně s terapeuty. Zkuste si nejdříve přidat do cash flow jednoho zaměstnance a poté přidávat postupně další. 

Zde uvádím příklad z tabulky, kterou si můžete vytvořit nebo pokud se s čísly nekamarádíte, rádi Vám s plánováním cash flow, ale i startem po této pauze pomůžeme.  

Je důležité momentálně přemýšlet nad snížením nákladů a správném nastavení cen ve vaší nabídce. Znovu porovnat dodavatele, zda máte výhodné ceny na materiál. Porozhlédnout se po vaší konkurenci, jak teď prezentuje své služby. Sdílet s ostatními terapeuty své zkušenosti. 

Co nedoporučuji je snižování cen a vytváření slev na vaši nabídku. Pokud snížíte ceny, budete muset o to více pracovat, abyste pokryla své náklady a dohnala tak ztrátu dvou měsíců. A ještě vydělala na měsíce následující. Hlavně tím nedáte prostor pro nové klienty, kteří by rádi zaplatili za vaše služby plné ceny, protože už na ně nebudete mít místo ve svém diáři. 

Máte již zpracovnou svou finanční tabulku a sledujete tok svých peněz? Nastavujete si měsíční cíle a daří se Vám jich dosáhnout? Pokud tápete, rádi Vám se vším pomůžeme. 

Dnes je již také známo, že se projednává otevření bazénů a saun v termínu 25.5.2020, což je velice dobrá zpráva pro hotelové wellness a soukromá zařízení, která provozují tyto činnosti. Připravte se na to důkladným úklidem již teď. Už se nemohu dočkat, až vás budu informovat o znovu otevření SPA a WELLNESS v plném provozu a budu moci sdílet zkušenosti s úklidem a doporučením pro provoz mokré zóny.

Přeji Vám co nejsnadnější start po této koronavirové pauze, pevné zdraví a mnoho klientů. 

Máte zájem o bonusové materiály? Rádi pošleme, stačí kliknout ?

Pokud budete mít další dotazy, neváhejte se na mě obrátit, jsem vám plně k dispozici.

Vaše Katka,

Kateřina Rozsypalová
SPA KONZULTANT
+420 724 588 398
spa@ph-consulting.cz

11.5.2020