Jak zůstat ve hře – SPA & WELLNESS?
Přála bych si pozvednout vám náladu v dnešní době, a proto s vámi budu dnes sdílet pár tipů, jak zůstat ve hře a „nezavírat“ vstupní brány do vašeho SPA & Wellness.
Nikdo neříká, že tento čas je lehký, ale přeci jen vidím světlo na konci tunelu. Je ideální čas, kdy můžete pracovat sami na sobě.
Tento čas nám dává příležitost začít znovu od nuly a třeba lépe. Celý rok většinou terapeuti i majitelé hrnou před sebou pár úkolů, na které prostě nezbývá čas, a odsouvají vše na dobu, až bude třeba okurková sezona.
A mám pro vás příjemnou zprávu – okurková sezona přišla právě teď 🙂
Vřele Vám doporučuji, abyste se nejdříve vy sami naladili na klidnou vlnu, protože v panice se Vám nepodaří vytvářet cokoliv pozitivního pro Vaše podnikání nebo SPA v hotelu.
„Zkusili jste někdy meditace, jógu nebo terapii přírodou? Pokud ne, teď je ta šance. Mnoho lektorů nabízí momentálně své lekce online a vy tak můžete každý večer i třeba pouhých 30 minut naladit svou mysl a tělo na příjemnou frekvenci. Udělejte si svůj salon doma, zapalte si svíčku nebo vonnou tyčinku a dopřávejte si péči, kterou si během roku díky návalu klientů nestíháte dopřát.“
Právě na konci této korona doby se ukáže, kdo na sobě tvrdě pracoval i nadále a kdo nechal své podnikání umřít.
„Doplňte si vzdělání, které vás ve vašem oboru lákali. Sledujte celosvětové novinky v oboru SPA a Wellness. Objednejte si online kurzy třeba z prostředí sociálních sítí, které Vám pomohou vaše podnikání zase posunout o kus dále a naučí vás komunikovat s klienty offline. Vyžijte pomoc konzultantů, kteří vás mohou nasměrovat a podpořit v této době. Vybírejte si knihy leadrů, kteří mají zkušenosti v oblastech jako marketing, sales nebo klientský přistup. Sledujte jiná SPA ve světe, jak oni pokračují v této době.“
Stále komunikujte se svými klienty, neztraťte jejich přízeň.
„Sice jsou vaše dveře do salonu zavřené, ale online svět je tu neustále. A tak podporujte vaše klienty i na dálku. Povzbuďte je zprávami, jak mohou o svou pleť a tělo pečovat během této těžké doby. Doporučte jim kosmetiku a přípravky, které jsou pro ně vhodné na domácí péči. Kdy jindy podpořit váš prodej produktů než teď. Buďte kreativní. Nabídněte jim placené poradenství skrz Skype nebo jinou platformu, která vám bude vyhovovat. Můžete vymyslet speciální beauty boxy. Nabídnout balíčky, které mohou zakoupit a čerpat po celý rok. Např. dárkový certifikát + kosmetický produkt. Doporučuji volit takové možnosti, které opravdu pomohou v této vystresované době, jako hydratace nebo zklidňující oleje, eterické oleje nebo vonné svíčky.“
Sdílejte své pocity s ostatními profesionály v oboru SPA a wellness.
„Pomáhejte si s ostatními majiteli a terapeuty navzájem. Sdílejte své pocity a zkušenosti s ostatními. Existuje mnoho skupin na facebooku ve kterých se můžete propojit.
Pečujte o prostředí svého salonu.
„Ideální čas na jarní úklid, a tudíž generální úklid! Kdy naposledy jste malovali? Kdy jste prali potahy v relaxační zoně a nechtěli by třeba úplně vyměnit? Nemá nějaký hrníček ulomené ouško? Nestálo by za to vyladit vaše servírování čaje a vody? Sledujete nové trendy ve SPA a řídíte se podle Feng shui? Možná by stálo za to přemístit nábytek a přizvat novou a pozitivní energii do vašeho SPA. Máte svou uniformu v pořádku? Nezasloužila byste si novou příjemnou a moderní, která by vystihovala váš styl salonu? Co hudba? A jak to vypadá u Vás před salonem
Váš tým
„Pokud máte tým, dejte ho na přední místa a sjednoťte Vaši nabídku s jejich dovednostmi. Během roku nezbývá čas na proškolování a vymýšlení detailů. Projeďte společně vaši nabídku ošetření a řekněte si, co funguje a nefunguje. Nefungující vyškrtněte a oživte vaše menu o novinky, na které podle Feng Shui v roce kovové krysy se slyší více než kdy jindy. Proškolte personál a terapeuty na kosmetické produkty. V této době i prodejci kosmetiky pečují o své klienty a rádi dají školení i online. Teď je ten čas, kdy se mohou učit účinky a benefity vašich produktů. Dejte týmu možnost se vyjádřit k provozu SPA a pomoci tak růst vašemu společnému cíli a tím pomáhat vám i vašim klientům.“
Tato doba může nahrávat společnosti na odsouzení SPA jako něčeho, co je navíc, ale dnes více než kdy jindy je důležité uvědomění, jaký je rozdíl mezi SPA a Wellness. Wellness je totiž péče o celkového ducha a tělo. Je velice důležité, jak se člověk cítí a v době nemoci se vždy projeví, jak kdo o svou tělesnou a psychickou stránku pečuje. Pokud totiž svému tělu dopřáváte zdravé jídlo, pravidelně praktikujete pohyb a dopřáváte si kvalitní spánek a odpočinek. Pak je vaše tělo chráněné a podrží vás v nemoci. Pokud žijete uspěchaný život, plný nezdravého jídla a stresu, vaše tělo vás nepochválí a pravděpodobně budete i snadným cílem pro viry a bakterie. Proto bych na wellness pohlížela jako na stejně nutnou součást našeho života, tak jako si jít nakoupit jídlo.
Přeji nám všem, abychom se brzy setkali s našimi klienty, kteří nás potřebují a abychom mohli tento čas využít pro nový start a pevné základy do vaší budoucnosti. Můžeme vám pomoci přežít tento čas a vytvořit si pevné základy ve vašem salonu. Neváhejte se na nás obrátit, ať už s pomocí, jak si naplánovat finanční záležitosti nebo s tréninkem vašich zaměstnanců.
Máte zájem o ještě jeden chytrý tip? Rádi pošleme, stačí kliknout ?
Pokud budete mít další dotazy, neváhejte se na mě obrátit, jsem vám plně k dispozici.
Vaše Katka,
Kateřina Rozsypalová
SPA KONZULTANT
+420 724 588 398
spa@ph-consulting.cz
30.4.2020