Za Perfect Hotel Concept, jsme se Pavel a já, zúčastnili mezinárodní hospitality & e-commerce & revenue management konference Dotcomhotel Conference, která probíhala 19. a 20. listopadu 2019 v hotelu Ambassador Zlatá Husa v Praze. Program byl nabitý, zajímavý a skvěle připravený. Ostatně, jako každý rok. Klobouk dolů před organizátory.

 

DEN 2 20.11.2019

Jakub Klimczak, Business Development Manager z STR představil vývojové trendy roku 2019 k září 2019 YTD. V Praze jsme mohli zaznamenat růst ve všech kategoriích participujících ubytovacích zařízení.

Ve střední Evropě vykázaly růst ADR Bělehrad, Praha, Budapešť, Bukurešť a Bratislava. Negativní trend prokázaly Varšava, Sofie a Moskva.

AirBnB bude nadále využíván mladými cestujícími. Statistiky týkající se typu tohoto ubytování můžete nalézt na airdna.co.

Forecast na rok 2020 pro Prahu je 4% růst v REVPAR.
jklimczak@str.com

 

Franziska Terzer, VP of Sales & EMEA z TrustYou přednesla své zkušenosti s online reputačním systémem. Stále nejdůležitější je NASLOUCHAT. Hosté píší recenze, protože chtějí být slyšet. Chtějí, aby jim někdo naslouchal.

Poslední průzkumy ukazují, že 95% přímých komentářů se nese v pozitivním duchu.

2018 vs 2019 YTD z hlediska počtu recenzí: booking.com -5,07%, TripAdvisor -9,29%, google.com +0,79%, Expedia +28,28%, TrustYou Survey +10,22%, Airbnb +39,43%

Dle distribučního systému: 1. Airbnb, 2. booking.com, 3. HomeAway, 4. Expedia

Skvělý a personalizovaný servis je vaše konkurenční výhoda.

Pozor, každá generace vyžaduje něco jiného. BabyBoomers, Generace X, Digital Natives tzv. digitální domorodci cestuj nejvíce: Generation Y, Generation Z

Jak tedy získat nejvíce pozitivních recenzí: vytrénovat FO zaměstnance, aby se při odhlášení hosta zeptali, jak byl spokojený a poprosili ho, že přijde email a aby na něj odpověděli – post stay feedback – email by měl odeslán nejpozději 8h po odjezdu hosta. Tento e-mail musí být samozřejmě personalizovaný.

 

Jakub Brabec, Head of B2C Service z Mews představil aktuality týkající se směrnice PSD2 (Payments Services Directive 2) a hlavně konceptu SCA (Strong Customer Authentication) pro hotely.

Více o EU směrnici, která vstoupila v platnost 14.9.2019 a nahrazuje původní PSD2 z roku 2007 se dozvíte např. v článku AHR ČR.

Jaké má nevýhody: vyšší náklady

Co se změnilo od 14.9.2019 – pouze 30 verifikací… Asi to chce čas.

AHR ČR se přidala k HOTREC a požádala o 18ti měsíční přechodné období.

jakub.brabec@mews.com

 

Následující panelové diskuse na téma PSD2, její implementace a dopady na přímý a nepřímý prodej nebo refundace se zúčastnili Jakub Brabec, Head of B2C Service z Mews, Filip Kühnel, Obchodní ředitel HotelTime Solutions, Ondřej Švaříček,  Key Account Manager, Global Payment, Bogdan Gheorghe, Connectivity Manager, ProfitRoom.

 

Slawomir Wojciechowski, Head of Interactive z ProfitRoom představil 3 případové studie týkající se přestavby webových stránek. Více a více společností se přesouvá z analogového marketingu na sociální média a online obecně.

Dle posledních průzkumů vyplývá: 50% světových rezervací bude provedeno pouze online do roku 2024, 25% bude přes mobil,

75% světových pracovních míst bude tvořit generace Y&Z, 82% bude chtít zaplatit za zážitky, 52% návštěvníků klinou na hotelové webové stránky

Co z toho vyplývá pro uživatele?

  • Očekávají zážitek také na webových stránkách
  • Očekávají přístupnost – k dispozici 24h7
  • Chtějí sdílet své zážitky: co dělají, jedí, kde se baví, atd.
  • Očekávají autentičnost

O čem je webová stránka?

  • První dojem
  • Potřeby uživatele: co chtějí, co říkají, co chtějí slyšet
  • Slib
  • Spojení

S jakými problémy se můžete setkat: nízký počet přímých rezervací, nedostatek informací, které by klienty mohly zajímat, nedostačující technologie (pokrok jde velmi rychle dopředu)

Podívejte se na své cíle, opravdu důležitá je konverze – tedy skutečný prodej. Neváhejte se obrátit na odborníky, kteří vám s redisignem a náplní pomohou. Investice je to nemalá, ale vyplatí se.

 

O zajímavé případové studie a vlastní zkušenosti s rebrandingem se ve vlastních prezentacích a v následné panelové diskuzi podělili Gorjan Lazarov,  Chief Executive Officer, Orea Hotels & Resorts, Michal Chour, General Manager, Alcron Hotel Prague a Tomáš Nesvorný, General Manager, Botanique Hotel Prague.

 

Velmi zajímavá byla panelová diskuze na téma vývoj revenue managementu a cenové strategie, co se změnilo za posledních 20 let. Tato část zaznamenala nejvíce reakcí z publika. Mezi panelisty byli Radka Telyčková, Pomáháme hoteliérům, Brandon May, Managing Director, Hotel Reservation Bot, Tomáš Horák, Area Manager Partner Services, Booking.com, Marie Havlíčková, CEO, Slevomat, a Michal Strnad, Central & Eastern Europe Market Manager, lastminute.com.

 

Třešničkou na dortu byly tři speciální lekce:

  • Jak AI ovlivňuje booking a rezervační proces a jak umělá inteligence bude ovlivňovat cestovní ruch obecně – Brandon May, Managing Director, Hotel Reservation Bot
  • Komunikace s hosty na téma co náš budoucí host bude očekávat a jak použít tyto komunikační kanály ke zvýšení zisku – Daniel Zelling zakladatel Hospitality Industry Club.
  • Přímé rezervace – Radka Telyčková, Brendan May

 

Děkujeme za skvělé zážitky a už se těšíme na příští ročník.

 

Petra Kazdová