Výroční konference Asociace hotelů a restaurací ČR s pořadovým číslem 13 se konala 22.-23. listopadu 2018 v Ostravě. Co jste se mohli dozvědět v odpolední části programu?

Motivace a kvalita služeb

Po obědě vystoupil jako hlavní řečník konference Ivo Toman, uznávaný odborník osobního rozvoje v ČR i na Slovensku. Na trh uvedl 13 velmi úspěšných knih, je tvůrcem několika video školení a motivačních audio CD na téma osobní rozvoj a motivace. Narodil se s Touretteovým syndromem. I přes problémy způsobené tímto postižením absolvoval VŠLD ve Zvolenu. Stal se úspěšným prodejcem v přímém prodeji, věnoval se netradičním metodám osobního rozvoje jednotlivců, aplikované psychologii a marketingu. Založil společnost TAXUS International s.r.o. působící v ČR, na Slovensku a v Maďarsku. Vyškolil několik desítek tisíc lidí. V roce 2004 uvedl na trh Revoluční angličtinu TAXUS Learning, o rok později pak němčinu. V roce 2008 byl zařazený do Almanachu 1000 Leaders of Czech Republic. V roce 2015 získal ocenění Osobnost vzdělávání dospělých 2015 od Asociace institucí manažerského vzdělávání a České andragogické společnosti. Snaží se pomáhat lidem s velkou vnitřní motivací k tomu, aby byli ještě úspěšnější. Lidem, kteří se i v dospělosti vzdělávají.

Jako školitel, řečník i organizátor školení a konferencí často využívá hotely. Jako podnikatel má mnoho jednání v restauracích. Ve své přednášce se podělil o zkušenosti z pohledu outsidera o tom, jak mají vypadat kvalitní služby, a jak zaměstnance k takovým službám přimět. Jeho přístup a pohled na vedení kolektivu k úspěchu, zvyšování emoční inteligence je netradiční, ale ověřený. Věděli jste, že 68 % zákazníků odchází, protože má pocit, že vás nezajímá?

Novinky v marketingu

Marek Chytráček, CEO & Co-Founder Trueside s.r.o., společně se svým firemním partnerem Jakubem Hřebejkem stáli u zrodu nové formy propagace na sociálních sítích. Agentura Trueside se věnuje influencer marketingu, tvorbě obsahu a správě sociálních sítí.  V přednášce jsme se dozvěděli co je Influencer marketing, jak funguje, co je nejdůležitější a také proč je důležité mít tuto komunikaci ve svém marketingovém plánu.

Tomáš Krejča se věnuje marketingu a komunikaci již více jak 15 let. Má bohaté zkušenosti z práce pro státní i soukromý sektor. Kreativně se věnuje marketingu od samého začátku profesní kariéry, v posledních 5 letech se pak zaměřuje na oblast video marketingu. Sám aktivně produkuje, tvoří kampaně a strategie pro klienty a též se věnuje vzdělávání a konzultacím. Zajímá se o nejnovější technologie a trendy v oblasti tvorby videa a díky svým zkušenostem z marketingu je umí spojit do fungující strategie, která nezruinuje firemní rozpočet. Baví ho výzvy a nesnáší, když někdo hledá důvody, proč něco nepůjde. Ve své prezentaci Buďte viditelní – odložte klávesnice a natáčejte videa, poukázal na důležitost videí v rámci propagace. Videa jste si v online prostředí nemohli nevšimnout. Jsme jím na sociálních sítích doslova obklopeni. I proto, že tvořit tento obsah vlastními silami je tak jednoduché. Podívali jsme se na video trochu detailněji, poslechli jsme si spoustu typů, probrali praktické zkušenosti a pan Krejča ukázal, kde jsou slepé uličky, do kterých již není třeba vstupovat.

Nedostatek zaměstnanců

V diskuzním panelu „Nedostatek pracovníků – brzda podnikání“ vystoupili zástupci Ministerstva zahraničních věcí – Jitka Karešová, Hospodářské komory – Natálie Šitavancová, Ministerstva práce a sociálních věcí – pan Maňásek, provozovatelů hotelů a restaurací – Richard Stára a Petr Čermák. Největším problémem je obecný nedostatek zaměstnanců a obrovská konkurence. MZV chce navýšit program Ukrajina z 20 000 na 40 000 pracovníků, ovšem proti je stávající vízová situace. Preferováni jsou pracovníci ze slovanských zemí, nejen kvůli jazykové vybavenosti, ale i vzhledu. Regiony se bojí xenofobního přístupu a intolerance ze strany českých zákazníků.

Zakončení 13. konference proběhlo exkluzivně v prostorách divadla Antonína Dvořáka. Divadlo je jednou ze scén Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. Tato nádherná novobarokní budova je dílem vídeňského architekta Alexandera Grafa, je domovskou scénou operního, činoherního a baletního souboru a jeho hlediště pojme 517 diváků. V divadle byly slavnostně předány Výroční ceny AHR ČR  a jako součást závěrečného galavečera byl přichystán slavnostní raut. V průběhu slavnostního večera na nás čekala malá ochutnávka toho nejlepšího z divadelní produkce.

Výroční ceny AHR ČR 2018

Hoteliér roku (hotelové řetězce a hotely nad 80 pokojů): Petr Nešpůrek, Cluster General Manager NH Prague City a NH Collection Prague
Hoteliér roku (hotely do 80 pokojů): Jan Škrle, Ředitel Hotel Chvalská Tvrz s.r.o.
Restauratér roku (hotelové restaurace): Michal Göth, Šéfkuchař Miura hotel
Restauratér roku (samostatné restaurace): Radovan Sochor, Majitel ŠVEJK GASTRO s.r.o
Mladý manažer/ka roku: Filip Švajda, Front Office Supervisor, Park Inn Hotel Prague
Škola roku: Vysoká škola hotelová v Praze, Praha 8
Odpovědný hotel/restaurace: Park Inn by Radisson Hotel Ostrava

Zvláštní cena JUDr. Vladimíra Štětiny:

Mimořádná cena AHR ČR 2018: Penzion Jasmín, Liberec
Cena JUDr. Vladimíra Štětiny byla předána doc. Ing. Jarmile Indrové, CSc. za celoživotní profesní přípravu mladé generace a přínos cestovnímu ruchu.
Mimořádné ocenění Asociace hotelů a restaurací České republiky v podobě sošky z dílny výtvarníka Milana Mottla letos obdrželo Letiště Václava Havla Praha.

Unikla vám zpráva z dopolední části konference? Vraťte se k ní na našem blogu!

Report zpracovala: Petra Kazdová
Zdroj fotografie: AHR ČR